استوارت برود پنج نفر را می گیرد، بن داکت نیم قرن دراماتیک را با تسلط انگلیس بر ایرلند در آزمون یکباره می سازد.

پنجاه تاول شکست ناپذیر بن داکت، انگلیس را به برتری در اولین روز از ایرلند در روز اول گرم کردن آزمون خاکستر در لردز در روز پنجشنبه سوق داد. انگلیس در پاسخ به 172 ایرلند، 152-1 بود، کسری 30 دوش، در یک تست که در طول چهار روز به جای پنج استاندارد انجام شد. داکت، یک چپ دست در اولین دوره آزمایشی خود برای انگلستان، پس از یک بعد از ظهر آفتابی در خانه کریکت به میدان نرفت.

او همراه با زک کراولی (56)، جایگاه افتتاحیه 109 را به اشتراک گذاشت. اولی پوپ در زمان بسته شدن هنوز 29 ساله نشده بود. پیش از این، استوارت برود، کهنه سرباز انگلیسی، اولین بار طی 10 سال گذشته در لردز، اولین تست پنج ویکت خود را انجام داد.

ضربه بالای اوایل برود، ایرلند را به 19-3 کاهش داد و شامل اردک برای کاپیتان ایرلند، اندی بالبیرنی و هری تکتور شد. ایرلند، تنها در هفتمین آزمون خود و همچنان به دنبال اولین برد در این سطح بود، مدیون پل استرلینگ بود که ریکاوری را با 30 شروع کرد. بازکننده سرسخت، جیمز مک کولوم با 36 گل برتری را به ثمر رساند.

برود با نتیجه 5-51 از 17 اور به پایان رسید، در حالی که جک لیچ، اسپینر بازوی چپ، 3-35 از 14 بازی را به دست آورد، هرچند که جاش تانگ، بازیکن سریع اول، ویکت نگرفت. تلاش ایرلند برای مهار انگلیس: جاش لیتل، ستاره پرتاب کننده سریع لیگ برتر هند T20، قبل از مسابقه مقدماتی جام جهانی 50 در زیمبابوه، استراحت کرده است.

میهمانان تنها فرصتی را که انگلیس در روز پنجشنبه به آنها داده بود از دست دادند، زمانی که فیون هند اولین فرصت را در تلاش دوم پس از چک کرولی به دست آورد. بعد از اینکه چندین لبه داخلی به سختی به استامپ ها برخورد نکردند، کراولی می توانست شکایت کمی داشته باشد.

کاپیتان انگلیس بن استوکس تصمیم گرفت در شرایط ابری کاسه بازی کند، که قول داد به یک حمله سه نفره بدون جیمز اندرسون و اولی رابینسون کمک کند.

اولین تیم آزمایشی ایرلند 15-0 بود که برود پیتر مور را که تازه از یک صد گرم مقابل اسکس بود، 10 پوند داشت. زمانی که در لغزش دوم، برود را با بولد پایین از کراولی زد.

دو توپ بعد ایرلند 19-3 شد که تکتور برود را از روی پدها جدا کرد و مستقیماً به متیو پاتس رسید. تحویل بعدی استرلینگ را lbw داد.

اما کهنه سرباز ایرلندی با موفقیت تصمیم پل ویلسون داور استرالیایی را برای اجتناب از اردک به چالش کشید. استرلینگ قبل از پایان 20 ران اینینگ در مرز، زمانی که لیچ را کنار زد و جانی بیرستو، دروازه بان ویکت، را که در اولین تست خود پس از آسیب دیدگی عجیب پایش در زمین گلف در آگوست گذشته بازی می کرد، بازی می کرد، یک ضربه ساده گرفت.

ضربه متضاد 108 توپ مک کالوم بعدازظهر زمانی به پایان رسید که او در اولین لغزش برود را از جو روت شکست داد. برود بیستمین بار پنج ویکت خود را در 162 تست انجام داد، زمانی که مارک آدیر را با یک اینسوینگر بولد کرد. همچنین این اولین باری بود که او پس از 7-44 مقابل نیوزلند در سال 2013 در لردز به موفقیت دست یافت.

جایگاه 79 توپی کامپفر با ضربه زدن به لیچ به پایان رسید و پوتس با گیر افتادن هند به اینینگ ها پایان داد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله