از چنگال فقر، ظهور رینکو سینگ قهرمان KKR فقط داستانی دیگر از ثروت نیست.

لیگ برتر هند (IPL) محبوب ترین لیگ T20 در جهان است، نه تنها به دلیل زرق و برق، بازیکنان دوئل، استادیوم های شلوغ و پرشور کریکت، بلکه به این دلیل که بستری را برای پیوند به یک سطح برای همه، صرف نظر از آن، فراهم می کند. از پیشینه آنها داستان کلکته نایت سواران (KKR) batsman Rinku Singh یکی از بارزترین نمونه های این است که چگونه IPL می تواند فردی را از خط فقر شدید به سوپراستار ارتقا دهد. در حالی که فصل IPL 2022 نگاهی اجمالی به کارهایی که رینکو می‌تواند با خفاش انجام دهد را نشان داد، فصل 2023 نمونه واقعی توانایی‌های او را به جهان ارائه داد.

این جوان 25 ساله از یکی از فروتن ترین پیشینه ها می آید. اما حتی زندگی سختی که راینک و والدینش باید طی کنند باعث نشد این اعجوبه لبخند گسترده ای را که همیشه بر روی صورتش می زند از دست بدهد.

پدرش خانچند سینگ یک تحویل‌دهنده سیلندر گاز است که عادت داشت سیلندرهای دوچرخه‌اش را می‌کشید و با کمک پسران بزرگ‌ترش از خانه به خانه می‌رفت تا آنها را تحویل دهد. او و همسرش وینا هنوز در یک خانه دو اتاقه زندگی می کنند که توسط انبار سیلندرها ویران شده است.

حتی به راینک پیشنهاد شد که به برادرش بپیوندد و رفتگری شود که خانه‌ها را تمیز می‌کند تا امرار معاش کند. اما مرد همیشه بر این باور بود که پتانسیل بازی کریکت را دارد و بازی را تنها راه رهایی از چنگال فقر می‌دانست.

زمانی که من تازه شروع به کار کردم و هنوز واقعاً کریکت بازی نکرده بودم، از من خواسته شد که برای برادرم کار کنم. من در یک مرکز مربیگری کار جارو و شستشو پیدا کردم. من آن را رها کردم زیرا این کار را دوست نداشتم.”

“به همه گفتم که قرار است کریکت بازی کنم و به آن پایبند بودم. من هم خیلی ماهر نبودم، اما همیشه معتقد بودم که کریکت مرا می برد. هیچ گزینه دیگری نداشتم، بنابراین روی کریکت تمرکز کردم. من واقعاً سخت کار کردم. و همه این تلاش‌ها اکنون به ثمر نشسته است.»

پس از پیروزی تاریخی KKR مقابل مدافع عنوان قهرمانی، گجرات تایتانز در روز یکشنبه، گفت که با وجود اینکه شانس‌ها بر علیه او بود، او ایمان خود را به زدن 28 ران در 5 توپ آخر از دست نداد.

شرایط در زمین تفاوت چندانی با زندگی او نداشت، جایی که شانس او ​​برای تبدیل شدن به یک کریکت باز حرفه ای کم بود. اما درست مانند بازی مقابل گجرات، رینکوی همیشه خندان هیچ شانسی ندارد و در راه رسیدن به خیلی بیشتر از آنچه قبلاً به دست آورده است، است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله