«از سیستم می‌ترسی؟»: وینیش فوگات سکوت کریکت‌بازان را در میان اعتراض کشتی‌گیران به #MeToo Row زیر سوال می‌برد.

کشتی گیران برجسته ای مانند وینش فوگات، باجرانگ پونیا، ساکشی مالیک و دیگران به خیابان ها آمدند و خواستار اجرای عدالت در مورد اتهامات آزار جنسی علیه رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) شدند. در انتظار اقدام، کشتی گیران در خیابان ها خوابیدند و از مقامات خواستند تا علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس WFI، در رابطه با اتهامات من توو، یک FIR تشکیل دهند. در حالی که ابرهای عدم اطمینان همچنان در حال ظهور هستند، وینش فوگات سکوت بازیکنان کریکت و چندین ورزشکار برجسته دیگر هند را زیر سوال برده است.

وینش در صحبت با ایندیان اکسپرس، برترین بازیکنان کریکت کشور را مورد انتقاد قرار داد و پرسید که چرا آنها در مورد این موضوع سکوت می کنند، وقتی که اغلب در رسانه های اجتماعی درباره دستاوردهای ورزشکاران در مراحلی مانند المپیک یا بازی های مشترک المنافع نظر می دهند.

کل کشور کریکت را می پرستد، اما حتی یک کریکت باز هم صحبت نکرده است. ما نمی گوییم شما به جای ما صحبت می کنید، اما حداقل یک پیام بی طرف بدهید و بگویید عدالت برای هر دو طرف باشد. این چیزی است که مرا آزار می دهد… چه بازیکن کریکت، بدمینتون، دو و میدانی، بوکس…”

نمی توان گفت در کشور ما ورزشکاران بزرگی وجود ندارند. کریکت‌بازان وجود دارند… در طول جنبش زندگی سیاه‌پوستان در ایالات متحده، آنها حمایت خود را نشان دادند. آیا ما حتی اینقدر لیاقت نداریم؟» او پرسید.

وینش متعجب بود که آیا قراردادهای حمایتی که توسط بازیکنان کریکت و سایر ورزشکاران انجام می شود آنها را ساکت نگه می دارد یا از “سیستم” می ترسند.

“اما ما نمی دانیم آنها از چه چیزی می ترسند. من می دانم که آنها ممکن است نگران باشند که این ممکن است بر حمایت مالی و قراردادهای حمایت از برند آنها تأثیر بگذارد. شاید به همین دلیل است که آنها می ترسند خود را با ورزشکارانی که معترض هستند مرتبط کنند. به من صدمه می زند.» او گفت.

“شما بیایید به ما تبریک بگویید وقتی چیزی را بردیم. حتی کریکت‌بازان هم وقتی این اتفاق می‌افتد جیرجیرک جیر جیر می‌زنند. آبی کیا هو گایا؟ (الان چی شد؟) اینقدر از سیستم می ترسی؟ یا شاید اتفاق مشکوکی هم در آنجا رخ می دهد؟ (Unke daal mein bi kaala hai, yeh maan ke chale hum؟)، او افزود.

وینش دلشکسته گفت آنهایی که در این موضوع حرفی نزدند حتی دل هم نداشتند.

«لگ کهته های کشتی گیران کا دیماگ گوتنو من هوتا های (مردم می گویند ذهن کشتی گیران در جای اشتباهی است). اما من می گویم که دل (قلب)، دیماگ (ذهن) ما… همه چیز سر جای خودش است. سایر ورزشکاران باید بررسی کنند که ذهنشان کجاست. Dil toh unke paas hai hi nahi (آنها دل ندارند) گفت.

گراپلر همچنین از بازیکنان کریکت و سایر ورزشکاران خواست که در صورت کسب مدال برای کشور، اگر در آن زمان نمی توانند از آنها حمایت کنند، از آنها حمایت نکنند.

«شما عکس‌ها را پست می‌کنید، همکاری‌های تجاری را ارسال می‌کنید… نمی‌توانید یک پست ارسال کنید که بگوید باید برای ما عدالت برقرار شود. این تمام چیزی است که ما می خواهیم.» «اگر ما در این دوران مبارزه مستحق حمایت آنها نیستیم، انشاءالله اگر فردا مدال گرفتیم – و برای آن خیلی تلاش خواهیم کرد – به ما تبریک نیایید. نگویید که به توانایی‌های ما ایمان داشتید زیرا این کار را نکردید – به همین دلیل است که اکنون به ما شک دارید.

موضوعات مطرح شده در این مقاله