ارلینگ هالند با به ثمر رساندن سی و پنجمین گل منچستر سیتی، لیگ برتر را به آتش کشید.

ارلینگ هالند تنها یک فصل طول کشید تا رکورد جدیدی را در لیگ برتر با 35 گل در یک رقابت ثبت کند تا این ایده را به سخره بگیرد که تازه واردان برای تثبیت خود در لیگ برتر انگلیس زمان می برند. این تیم قدرتمند نروژی سرعت و ظرافت خود را در مقابل دروازه به نمایش گذاشت و در جریان پیروزی 3-0 روز چهارشنبه برابر وستهم که قهرمان انگلیس را به بالای جدول بازگرداند، گل دوم سیتی را به ثمر رساند. در این روند، این بازیکن 22 ساله از رکورد 34 بازی آلن شیرر و اندی کول در دهه 1990 عبور کرد.

هالند در مورد مقیاس این دستاورد گفت: صادقانه بگویم، این کمی سورئال است. وقتی به اینجا آمدم به چنین رکوردی فکر نمی کردم و شکستن آن به این معنی است که کار خاصی انجام داده ام و واقعاً به این لحظه افتخار می کنم.

میزان ضربات هلند حتی پیشینیان افتخارآمیز او را که در دوره ای با 42 فصل بازی بازی کردند، کوتوله می کند.

شیرر تمام 42 بازی فصل 1994/95 را آغاز کرد و بلکبرن را به قهرمانی رساند، در حالی که کول سال گذشته 40 بازی برای نیوکاسل انجام داد.

در مقابل، هالند تنها در 31 بازی، 35 گل به ثمر رساند و هر 72 دقیقه یک گل به ثمر رساند.

شیرر به The Athletic گفت: “اگر از ابتدا یک مهاجم مرکزی می ساختید، ارلینگ همان چیزی است که برای شما باقی می ماند.”

او یک ماشین گلزنی است، کسی که سریع و مستقیم است، از نظر بدنی قوی و در هوا خوب است، که می تواند با هر دو پا گلزنی کند و موقعیتش فوق العاده است.”

عزم سیتی برای برنده شدن در نبرد میان باشگاه های نخبه اروپا برای به خدمت گرفتن این مهاجم در سال گذشته به شکلی تماشایی پاداش داده شد.

– “تخمین در همه جا” – –
تیم پپ گواردیولا با بازی بدون هافبک تهاجمی وسط عناوین متوالی را به دست آورده است، اما هر گونه پیشنهادی مبنی بر اینکه ممکن است با آمدن هالند از مسیر خارج شود، بی اساس است.

گواردیولا روز چهارشنبه به خبرنگاران یادآور شد: (داستان‌هایی که نشان می‌داد) او با لیگ برتر سازگار نخواهد شد را به خاطر می‌آورم.

ما می دانستیم که او در همه جا گل می زند و فکر می کردیم که می تواند این کار را انجام دهد. او می‌داند که می‌خواهیم چه کار کنیم، اما باید اعتراف کنیم که تأثیر نحوه انطباق او با تیم و لیگ خیلی سریع بود.

ما بلافاصله دیدیم که وقتی توپ را به او می‌دهید او یک پسر است و می‌تواند انواع مختلفی از گل‌ها را به ثمر برساند.»

به ثمر رساندن 51 گل هالند در تمامی رقابت ها، او را در فاصله ای قابل توجه از سه گانه تاریخی منچستریونایتد مقابل سیتی در فصل 1998/99 قرار می دهد.

قهرمان انگلیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف رئال مادرید می رود و در سوم ژوئن در فینال جام حذفی به مصاف یونایتد می رود.

این همان صحنه ای است که هالند هوس کرد وقتی ۱۲ ماه پیش تصمیم گرفت راه پدرش را دنبال کند و به سیتی بپیوندد.

آلف اینگه هالند تا زمان تصاحب ابوظبی در سال 2008 که سیتی را به یکی از ثروتمندترین باشگاه های جهان تبدیل کرد و ثروت آن ها را متحول کرد، هافبک سرسختی بود.

اما پسرش ارلینگ یک گلزن طبیعی بود که قبلاً به یک فوق ستاره جهانی تبدیل شده بود.

آلف اینگه با مدیریت دقیق صعود مداوم پسرش در رده های فوتبال اروپا اعتبار دارد.

هالند اولین بازی خود را برای باشگاه برین در سن 15 سالگی انجام داد و قبل از امضای قرارداد با مولده، که در سال 2017 توسط اوله گونار سولسشر، مهاجم سابق منچستریونایتد اداره می شد.

کمتر از دو سال بعد، او دوباره نقل مکان کرد و به باشگاه اتریشی سالزبورگ پیوست.

در سال 2019، هالند نگاهی اجمالی به ویرانی‌هایی که می‌تواند ایجاد کند را ارائه داد و 9 گل در شکست 12-0 هندوراس در جام جهانی زیر 20 سال به ثمر رساند.

اما این هجوم او به مرحله لیگ قهرمانان اروپا بود که در فصل 2019/2019 در شش بازی 8 گل به ثمر رساند.

گمانه زنی ها مبنی بر اتحاد مجدد با سولسشر وجود داشت که در آن زمان هدایت یونایتد را برعهده داشت، اما بوروسیا دورتموند به لطف شهرت خود برای پرورش استعدادهای جوان در این مسابقه پیروز شد.

دو سال و نیم و 86 گل در 89 بازی بعد، هالند به لطف بند خرید 60 میلیون یورویی (67 میلیون دلار، 53 میلیون پوند) که به طرز ماهرانه ای مذاکره شده بود، باشگاه ها را انتخاب کرد و دورتموند را از صحنه خارج کرد.

“سیتی” به دست آورد: گل های هالند به سه گانه عزیز نزدیک شد و وضعیت جدید یکی از باشگاه های پیشرو در جهان را تقویت کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله