ادین ترزیچ، سرمربی بروسیا دورتموند، قبل از قهرمانی “Euphoria” خواستار آرامش شد

در حالی که تنها 90 دقیقه تا قهرمانی بوندسلیگا فاصله دارد، ادین ترزیچ، سرمربی بروسیا دورتموند روز پنجشنبه خواستار آرامش شد و گفت: “نکته اصلی این است که کار خاصی انجام ندهید”. دورتموند می تواند با شکست دادن ماینتس در خانه در روز شنبه، با وجود نتیجه دوم بایرن مونیخ در کلن، اولین قهرمانی خود در 11 فصل را کسب کند. اگر بایرن ببازد یا مساوی کند، قهرمانی به دورتموند خواهد رسید.

اما در حالی که شهر دورتموند یک رژه برای صدها هزار نفر در روز یکشنبه برنامه ریزی می کند، ترزیچ از طرف خود خواست به کارهایی ادامه دهند که “خود را در موقعیتی قرار می دهد که این سرخوشی را ایجاد می کند.”

ترزیچ در کنفرانس خبری پیش از بازی پنجشنبه در دورتموند گفت: زمین به اندازه هفته گذشته بزرگ است و توپ به اندازه گرد است.

این مرد 40 ساله که در این شهر به دنیا آمده و بزرگ شده است، یک هوادار مادام العمر دورتموند است.

عکسی از مربی با روسری زرد و مشکی که در میان جمعیت در فینال جام حذفی آلمان 2012 در برلین ایستاده بود، این هفته دوباره در فضای مجازی منتشر شد.

دورتموند در آن بازی با نتیجه 5–2 مقابل بایرن مونیخ پیروز شد و همچنین در آن سال قهرمان لیگ شد.

ترزیچ گفت: “کلید این است که در یک هفته خاص کار خاصی انجام ندهید.”

دورتموند به نهمین قهرمانی احتمالی آلمان در نیم فصل دوم فوق العاده ای شکل گرفت که باعث شد آنها از رتبه ششم به اول صعود کنند و فاصله با بایرن مونیخ، دارنده قهرمانی همیشگی را به 9 امتیاز کاهش دهد.

در 18 بازی لیگ از تعطیلات زمستانی، دورتموند فقط یک بار شکست خورده است و تنها 9 امتیاز از 54 امتیاز ممکن را از دست داده است.

از آنجایی که بایرن تنها با 34 امتیاز در همان دوره دست و پنجه نرم می کرد، دورتموند به وضوح بهترین تیم فوتبال آلمان بود.

با این حال، فرم ضعیف آنها در شروع فصل – با 6 شکست در 15 بازی اول – آنها را در صدر نگه داشته است.

– بار چهارم خوش شانسی؟ –
با ورود فصل به مراحل پایانی خود، سوال اصلی این نبود که آیا دورتموند کیفیت قهرمانی را دارد یا خیر، بلکه اعصاب بود.

ترزیچ به خوبی از نقشی که اعصاب تیمش در این فصل ایفا کرده است آگاه است و دورتموند اغلب فرصت های طلایی را در رقابت قهرمانی به ارمغان می آورد.

دورتموند در این فصل سه بار در صدر جدول قرار گرفت و تنها امتیاز را از دست داد و به بایرن اجازه داد به صدر جدول بازگردد.

دورتموند در بازی اول مقابل بایرن در بالای جدول قرار گرفت، اما در نیمه اول شکست خورد و سه گل به تیمی دریافت کرد که برای اولین بار زیر نظر توماس توخل بازی می کرد و در نهایت با نتیجه 4-2 شکست خورد.

دومین بار شاید ناراحت کننده ترین بود: دورتموند با برتری 2-0 مقابل اشتوتگارت 10 نفره به تساوی 3-3 دست یافت، و به نظر می رسید پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه بایرن به تساوی 1-1 مقابل هوفنهایم پایین دست یافته، خونسردی خود را از دست داده است.

دورتموند پس از اینکه داور ساشا استگمان درخواست پنالتی تمیز کریم آدیمی را لغو کرد، برای سومین بار توسط همسایه بوخوم به تساوی 1-1 متوقف شد.

در حالی که استگمن بعداً عذرخواهی کرد و در یک مقطع به حفاظت پلیس در مورد این حادثه فکر کرد، ترزیچ توانست طرف خود را دوباره بر روی کار مورد نظر متمرکز کند.

«این در مورد چیزهای غیرعادی نیست. ترزیچ روز پنج شنبه گفت: این در مورد این است که در جایی که در آن هستیم قفل شویم و فقط روی بازی تمرکز کنیم.

کارل هاینز ریدل، مهاجم سابق دورتموند که با دورتموند دو قهرمانی بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد، در یک کنفرانس تلفنی به خبرگزاری فرانسه گفت که حق با ترزیچ بود.

ریدل گفت: “شما باید به روال عادی خود ادامه دهید و زیاد درگیر چیزهای دیگر نشوید.”

شما می توانید کمی عصبی شوید زیرا می دانید چه چیزی را می توانید به دست آورید و چه چیزی را می توانید از دست بدهید. فشار روی هر بازیکنی وجود دارد، اما یک بازیکن خوب باید بتواند این فشار را تحمل کند.”

میزبان روز چهارشنبه تقویت شد و متس هوملس مدافع و کاپیتان خود قرارداد خود را با دورتموند یک سال دیگر تمدید کرد.

به عنوان تنها عضو فعلی تیم که موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ با دورتموند شده است، آرامش قهرمان جام جهانی 2014 و تجربه مهار صدا در روز شنبه بسیار مهم خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله