اتهامات آزار و اذیت جنسی علیه رئیس Wrestling Body قابل اثبات نیست: گزارش

معلوم شده است که هیچ مدرک ملموسی مبنی بر آزار جنسی علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) که توسط کشتی گیران برجسته کشور متهم به استثمار شده است، یافت نشده است. در ژانویه، اقدامات بی‌سابقه‌ای مانند وینیش فوگات، باجرانگ پونیا و ساکشی مالیک در Jantar Mantar دهلی دست به تحصن زدند و رئیس WFI را به بهره‌کشی و ارعاب جنسی متهم کردند. مبارزان خواستار انحلال WFI و برکناری رئیس آن شدند.

در 23 ژانویه، وزارت ورزش یک کمیسیون نظارتی 5 نفره به ریاست بوکسور افسانه ای مری کوم تشکیل داد و از او خواست که یافته های خود را ظرف یک ماه ارائه دهد.

او بعداً این مهلت را دو هفته تمدید کرد و همچنین به درخواست کشتی گیران معترض، بابیتا فوگات را به عنوان نفر ششم به تیم تحقیق اضافه کرد.

این کمیته گزارش خود را در هفته اول آوریل ارائه کرد، اما وزارت هنوز یافته های خود را منتشر نکرده است.

با این حال، منابع متعدد تأیید کرده اند که پس از چندین جلسه، کشتی گیران نتوانستند اتهامات آزار جنسی رئیس WFI را اثبات کنند.

“کشتی گیران نتوانستند اتهامات خود را در مورد آزار جنسی ثابت کنند. تحقیقات نشان داد که بریج بوشان از یک زن فیزیوتراپیست (حفظ شده) درخواست کرد تا او را برای کمردرد سال گذشته در بلغارستان در طی یک مسابقه ماساژ دهد. با این حال، در طول جلسه استماع، همان پزشک انجام چنین کاری را تکذیب کرد.

در عوض، او فاش کرد که تمام چیزی که بریج بوشان می‌خواست یک مسکن برای سردردش بود و زمانی که او با همراهی یک مربی زن در آن زمان آن را پیشنهاد کرد، رئیس WFI حتی از خوردن قرص دیسپرین خودداری کرد.

مربی مرد آنیل در واقع به بریج بوشان کمک کرد. با این حال، مقامات WFI هیچ اظهار نظر رسمی در هنگام تماس ارائه نکردند.

همچنین مشخص شده است که وینیش و ساکشی سوگندنامه های کتبی را به تیم تحقیقاتی IOA ارسال کردند که به طور جداگانه در حال بررسی این ادعاها هستند، اما در نهایت اطلاعات نادرست ارائه کردند.

وینش در سوگندنامه خود مدعی شد که بریج بوشان در سال 2015 در ترکیه به طور نامناسبی به او دست زده است. اما بعداً مشخص شد که وینش در آن سال در ترکیه شرکت نکرده است. او بعداً گفت که این در واقع در سال 2016 و در مغولستان اتفاق افتاده است.

ساکشی در سوگندنامه خود نوشته است که بریج بوشان او را در سال 2015 در آغوش گرفته است. بریج بوشان ناراحتی او را احساس کرد و گفت که او را مانند یک پدر در آغوش گرفته است.” به گفته منبع دیگری، چند کشتی گیر سابق گفتند که بریج بوشان شماره آنها را خواسته است، اما وقتی از او پرسیده شد که آیا هرگز با آنها تماس گرفته است، آنها پاسخ منفی دادند.

این منبع گفت: «آنها گفتند که بریج بوشا با دستانش روی شانه‌هایشان عکس‌ها را با آن‌ها کلیک می‌کرد، اما وقتی گروه خواستند نتوانست آن عکس‌ها را بگیرد».

نه تنها بریج بوشان، چند مربی نیز با اتهاماتی مواجه شده اند. یکی از این مربیان، مهابیر پراساد، مربی یونان و روم بود.

هیئت داوران از Droncharya برنده جوایز پرسیدند که چرا پس از شکست وینش در المپیک توکیو به خانه وینش رفت. او پاسخ داد که می خواهد چند کلمه الهام بخش بگوید زیرا احساس می کند بهترین کشتی گیر دوران سختی را پشت سر می گذارد.

وینش در دور اول به طرز تکان دهنده ای از المپیک حذف شد و بعداً توسط WFI به دلیل بی انضباطی محروم شد. او فاش کرد که از افسردگی رنج می برد و به سختی می تواند با این وضعیت کنار بیاید.

مهابیر پاسخ داد که او تنها نبوده که از وینیش دیدن کرد. یک مربی و یک روزنامه نگار او را همراهی می کردند، بنابراین صحبتی از ملاقات او با وینش وجود نداشت.

همچنین گزارش شده است که دو مامور پلیس راهنمایی و رانندگی به مرکز سونپات که در آن اردوی آموزشی برای کشتی گیران مرد در حال برگزاری است، رفته اند تا اظهارات منفی مربیان علیه بریج بوشان را “استخراج” کنند.

زمانی که کمیته نظارت در حال بررسی این موضوع بود، افسران پلیس راهنمایی و رانندگی در مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی Sonepat چه می‌کردند. حتی یکی از بستگان یکی از اعضای کمیته نیز آنجا بود. چگونه مرکز راهنمایی و رانندگی به این بستگان اجازه ورود به مجموعه پلیس راه را داده است؟ این منبع گفت که بخشی از کمپ نیست.

تماس با مقامات SAI، از جمله مدیر عامل شرکت Sandeep Pradhan، بی پاسخ ماند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله