آیا MS Dhoni پس از IPL 2023 بازنشسته خواهد شد؟ تجزیه و تحلیل “نکات” CSK Skipper


آیا MS Dhoni فصل آینده پیراهن چنای سوپر کینگز را خواهد پوشید و بار دیگر به عنوان کاپیتان این فرنچایز را رهبری خواهد کرد؟ این سوال همه طرفداران کریکت را به حدس زدن واداشته است و “تالا” از تایید اینکه آیا قصد دارد فراتر از این فصل بازی کند یا خیر، خودداری کرد. از آنجایی که چنای سوپر کینگز برای دوازدهمین مرحله پلی آف خود در 14 فصل واجد شرایط بود، سوال درباره آینده او فراتر از کمپین IPL 2023 همچنان باز است. اگرچه در فصل های گذشته، خود دونی برای اعلام برنامه های خود به میدان آمده است. اما چنین به روز رسانی از سوی این بازیکن 41 ساله در این فصل وجود نداشته است.

اگرچه دونی در بیشتر دوران حرفه‌ای خود تمام کننده پرکار نبوده است، اما به اندازه کافی با خفاش کار کرده است تا بازیکنی کلیدی برای CSK باقی بماند. مهارت‌های کاپیتانی و ویکت نگه‌داری او هنوز هم بی‌نظیر است، اما حتی به‌عنوان یک بازیکن، دونی به اندازه‌ای خوب بود که در حالی که ضربات کمتری را به زمین می‌زد، چند کامو خلق کرد.

اما آیا این بدان معناست که Dhoni فصل آینده برای CSK بازی خواهد کرد؟ ما نگاهی خواهیم داشت به برخی از “سرنخ هایی” که در این فصل ظاهر شده است.

استیون فلمینگ در مورد آینده ام اس دونی:

سرمربی CSK در یک کنفرانس مطبوعاتی فاش کرد که دونی هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه قصد دارد پس از این فصل بازنشسته شود، ارائه نکرده است. فلمینگ پس از بازی مقابل پنجاب کینگز گفت: دونی فصل گذشته چیزی نشان نداد. اگر Dhoni در واقع چیزی را به مدیریت ابلاغ نکرده باشد، شاید هنوز تصمیم گرفته نشده باشد.

پاسخ به دنی موریسون:

مفسر و مجری برنامه دنی موریسون به سرعت وارد میدان شد و CSK در مقابل Lucknow Super Giants قرار گرفت. وقتی موریسون در مورد “آواز قو” Dhoni صحبت کرد، این مرد 41 ساله پاسخ داد: “تو تصمیم گرفتی که این آخرین IPL من است، نه من.” بار دیگر القا می کند که او آنقدر که دنیا فکر می کند به «تصمیم بازنشستگی» فکر نکرده است.

استقبال از “آخرین مرحله حرفه ای”:

پس از بازی خانگی مقابل سان رایزرز حیدرآباد، دونی اعتراف کرد که این آخرین بازی دوران حرفه ای او است. در حالی که او در مورد اینکه دقیقاً منظورش از اصطلاح “فاز آخر” چیست توضیح نداد، قلب هواداران مطمئناً با اعتراف کاپیتان CSK به تپش افتاد.

دونی گفت: «هر چه گفته و انجام شده، این آخرین مرحله از دوران حرفه ای من است، هر چقدر که بازی کنم. بعد از دو سال هواداران این فرصت را داشتند که به اینجا بیایند و ببینند، خوشحالم که اینجا هستم. تماشاگران به ما عشق و محبت زیادی دادند.»

تفسیر نشان می دهد که پایان کار دونی نزدیک است، اما این بدان معنا نیست که سال آخر است.

خداحافظ در هر بازی خارج از خانه:

مهم نیست که CSK در این فصل کجا بازی کرد، تقریباً هر مسابقه برای آنها مانند یک بازی خانگی بود. هر بار که CSK برای بازی می آمد، هواداران همه زمین ها را زرد می کردند.

پس از بازی مقابل کلکته نایت رایدرز در باغ ادن، دونی گفت که هواداران با او خداحافظی می کنند.

من فقط می گویم از حمایت شما تشکر می کنم، مشارکت عظیمی وجود داشت. اکثر این افراد دفعه بعد با پیراهن KKR خواهند آمد. آنها در حال تلاش برای خداحافظی با من هستند، بنابراین از تماشاگران تشکر می کنم.”

به نظر می رسد طرفداران بر این باورند که این آخرین سال حضور دونی در IPL است. اما کاپیتان CSK نظر او را تایید نکرد.

دایره افتخار در Chepauk:

پس از آخرین بازی خانگی CSK در لیگ، بازیکنان تحت رهبری Dhoni یک دور افتخار انجام دادند که طی آن کاپیتان توپ های تنیس را به عنوان پذیرایی برای هواداران پرتاب کرد. او همچنین در حالی که امضا می گرفت با طرفداران و کارکنان عکس گرفت. با تایید نشدن حضور چنای در پلی آف، دونی فرصت تشکر از هواداران خود را از دست نداد.

بسیاری «دایره افتخار» را نشانه بزرگی از Dhoni و CSK می‌دانستند که دوران تالا با این تیم رو به پایان است. اما به نظر می رسد این تصمیم بیشتر حول محور تشکر CSK از تیم برای حمایت آنها بوده است تا هر چیزی که حول محور Dhoni باشد.

شناخت ماهیت M. S. Dhoni، او یکی از سخت ترین افراد برای پیش بینی باقی می ماند. این بازیکن 41 ساله همچنان به تصمیم گیری مهم در مورد آینده خود نزدیک است. نحوه تفسیر “اشاره‌هایی” که در این فصل ظاهر شده است به خود شخص بستگی دارد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله