آیا ویرات کوهلی بیش از 1 کرور روپیه به عنوان جریمه برای نزاع گوتام گامبیر پرداخت خواهد کرد؟ گزارش توضیح دهید

جدال بین ویرات کوهلی و گوتام گامبهیر یکی از موضوعات اصلی بحث در انجمن کریکتینگ بوده است. این حادثه در 1 می پس از اینکه رویال چلنجرز بنگلور در یک مسابقه کم امتیاز موفق شد لاکنو سوپر جاینتز را شکست دهد رخ داد. کوهلی و گامبیر هر دو تصمیم گرفتند بعد از مسابقه با یکدیگر درگیری داشته باشند و قبل از اینکه اوضاع تشدید شود، بازیکنان و کادر پشتیبانی از هر دو طرف وارد عمل شدند تا دو غول ضربه‌زنی را از هم جدا کنند. با این حال، پس از بازی، هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) جریمه های سنگینی را برای کوهلی و گامبیر اعلام کرد.

BCCI در انتشار خود اعلام کرد کوهلی و گامبیر در یک تخلف سطح 2 مجرم بودند و هر یک از آنها را 100 درصد جریمه کرد.

کوهلی پس از اعتراف به جرم سطح 2 طبق ماده 2.21 قانون رفتار IPL، 100 درصد از مبلغ بازی خود را جریمه کرد.

پس از اعلام تحریم‌های BCCI علیه کوهلی، گامبیر و نوین الحق، پیسر LSG، که نقشی کلیدی در ایجاد اختلاف پس از بازی داشتند، سوال واضح اصلی مطرح شد.

کهلی چقدر ضرر می کند و چه کسی این پول را پرداخت می کند؟

دستمزد سالانه کوهلی 15 کرور است و اگر محاسبه بر اساس تعداد بازی های لیگ در هر فصل (14) انجام شود، او حدود 1.07 کرور ضرر خواهد کرد.

اما آیا او باید این مبلغ را بپردازد؟ پاسخ قطعی نه است.

طبق گزارشی در Cricbuzz، کوهلی هیچ پولی از قرارداد یک ساله خود را از دست نخواهد داد زیرا RCB تمام جریمه های تعیین شده برای هر یک از بازیکنان خود را متقبل خواهد شد. این یک قانون قراردادی نیست، اما فرنچایزها معمولاً سعی می‌کنند هر زمان که در IPL جریمه می‌شود، دستمزد را از کیف بازیکنان خود کسر نکنند.

این پورتال به نقل از یک منبع RCB گفت: “بازیکنان بدن خود را برای تیم قرار می دهند و ما به آن احترام می گذاریم و به عنوان یک فرهنگ، جریمه را از دستمزد آنها کسر نمی کنیم.”

با این حال، این سیستم ممکن است از فرنچایز به فرنچایز متفاوت باشد.

در مورد دستمزد گامبیر، رقم دقیق مشخص نیست. با این حال، این گزارش همچنین ادعا می‌کند که LSG جریمه‌ای را که توسط BCCI برای مربی حق‌نشان تعیین شده پرداخت خواهد کرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله