“آیا برای آن گریه کردم؟”: ویرات کهلی هفتاد و یکمین تن بین المللی را پس از خشکسالی طولانی آغاز می کند.

عکس فایل ویرات کهلی.© AFP

خشکسالی ویرات کوهلی که تقریباً سه سال از نوامبر 2019 به طول انجامیده است، به اندازه خود ستاره کریکت مشهور است. زمانی که قرن ها از خفاش کوهلی باز ماندند، یک حرفه بین المللی بزرگ ناگهان مسیر خود را از دست داد – بازیکنی که گمان می رفت رکورد 100 قرن افسانه ای ساچین تندولکار را شکست. در اوایل، به نظر می‌رسید که کوهلی یک مبارزه کوتاه‌مدت برای به دست آوردن این وزن داشته باشد – این هفتاد و یکمین دوره او در بالاترین سطح بود – اما مصیبت‌ها ادامه یافت و علیرغم اینکه در بین دونده‌ها قرار داشت، ضربه‌زن راست‌دست باید تقریباً منتظر می‌ماند. سه سال قبل از اینکه یک گل بزند.

کهلی با بازی در جام ملت‌های آسیا مقابل افغانستان در سپتامبر 2022، اولین صد T20I خود را به ثمر رساند که به انتظار طولانی یک قرن بین‌المللی نیز پایان داد.

کهلی با باز کردن احساسات خود پس از قرن، فاش کرد که به خود شک دارد که آیا این همان چیزی است که در دو سال گذشته درباره آن نوشته است.

“توپ قبل از اینکه به 100 برسم، احساس می کردم، اوه، من در 94 هستم، احتمالاً می توانم آن را بدست بیاورم. و توپ بعدی به 6 رسید. اما مسئله این است که وقتی به 100 رسیدم، من بودم. کهلی در یکی از اپیزودهای “بگذار ورزش باشد” که از دیزنی+ هاتستار پخش شد، گفت: “مثلاً 2 سال گریه کردم؟”

کوهلی در حال حاضر دارای 75 قرن بین المللی است و تنها پس از Tendulkar در رکورد تاریخ دوم است. ریکی پونتینگ کاپیتان سابق استرالیا با ۷۱ تن در رتبه سوم این فهرست قرار دارد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله