آکاش مدوال کیست؟ مهندس که رکوردهای بولینگ IPL را برای سرخپوستان بمبئی می شکند

آکاش مادوال برای هندی های بمبئی در IPL 2023 بازی می کند© BCCI

این نمایش آکاش مادوال در استادیوم MA Chidambaram در چنای در روز چهارشنبه بود، زیرا بولر سریع جوان پنج ویکت را به دست آورد تا هندی‌های بمبئی را به پیروزی مقابل سوپر غول‌ها در لیگ برتر هند (IPL) 2023 هدایت کند. ارقام 5/5 در اورهای 3.3 کافی بود تا او را در فهرست نخبگانی متشکل از نام‌های بزرگی مانند آنیل کومبل و جاسپریت بومرا قرار دهد. با این حال، فقط چهار سال پیش، مدوال در حال بازی کریکت تنیس بود و هرگز توپ قرمز را لمس نکرده بود.

مادوال که در رشته مهندسی تحصیل کرده بود، پس از انتخاب شدن توسط MI در سال 2022 به عنوان جانشین مصدوم سوریاکومار یاداو، اولین بازیکن کریکت از ایالت اوتاراکند شد که در IPL بازی کرد.

در سال 2019، او توجه وسیم جفر، مربی وقت اوتاراکند و مانیش جافر، مربی فعلی اوتاراکند را به خود جلب کرد و این باعث شد که توپ‌باز سریع با توپ قرمز تمرین کند.

سپس در فصل ملی بازی شگفت‌انگیزی برای مدهوال رخ داد و پیش از فصل داخلی 2023، این بازیکن سریع به خاطر تلاش‌هایش پاداش گرفت زیرا اوتاراکند او را به عنوان کاپیتان توپ سفید منصوب کرد.

بولر MI همچنین پیوند جالبی با بت‌باز هندی ریشابه پنت دارد.

هر دو بازیکن کریکت اهل یک منطقه در اوتاراکند هستند و مادوال در طول سال‌های شکل‌گیری خود، زیر نظر آوتار سینگ، مربی کریکت که پنت قبل از نقل مکان به دهلی، مربی کریکت بود، تمرین کرد.

او (آکاش) سال گذشته به عنوان بازیکن پشتیبانی در تیم حضور داشت و وقتی جفرا رفت، می‌دانستم که او مهارت‌ها و شخصیت لازم برای انجام این کار را برای ما دارد. روهیت شارما، کاپیتان MI بعد از بازی گفت: در طول سال‌ها، ما تعداد زیادی از بچه‌های هند از بمبئی را دیده‌ایم که برای هند بازی می‌کنند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله