آشنایی با بهترین گیتاریست های تاریخ که خواننده هم بودند

سبک کدام نوازنده به سلیقه شما نزدیک تر است؟

نیک مک کیب – The Verve

اول از همه، اگر ننشستید و به آلبوم Verve’s Urban Hymns گوش نداده اید، زندگی نکرده اید. کار گیتار نیک مک کیب در آن آلبوم آنقدر باورنکردنی است که تقریباً متوجه نمی‌شوید که در حال وقوع است. مک کیب چیزی را که من «نواختن گیتار اتمسفریک» می نامم، متحول کرد. او با اضافه کردن بسیار کم، چیزهای زیادی به آهنگ ها اضافه کرد. اما بازی کوچکی که او بازی کرد همیشه کاملاً عالی بود. به عنوان مثال آهنگ Urban Hymns “مرد خوش شانس” را در نظر بگیرید. ده‌ها قطعه لایه لایه گیتار وجود دارد که به برجسته‌تر کردن نواختن گیتار آکوستیک ریچارد اشکرافت کمک می‌کند. این قسمت‌ها به اندازه‌ای هستند که شما متوجه وجود آن‌ها شوید، اما آهنگ را تسخیر نمی‌کنند. حتی تک‌نوازی مک کیب در مسیر به‌جای یک شکست انفرادی، شبیه یک پل به نظر می‌رسد. همه اینها به جریان یافتن آهنگ کمک می کند. او بهترین گیتاریست جهان و همچنین با استعداد ترین است

الکس لایفسون – راش

اگر یک نوازنده گیتار راک هستید و نمی دانید چگونه حداقل یک ریف راش بنوازی، شرمنده باشید. راش یکی از سخت‌ترین گروه‌های راک تاریخ است. الکس لایفسون تعدادی از بهترین ریف‌هایی را که تا به حال شنیده‌اید نوشته و کاملاً مسری و اعتیادآور هستند. بله، راش درباره موضوعات عجیب و غریب می خواند و اشعار آن چندان منطقی نبود، اما چه کسی اهمیت می دهد؟ موسیقی همیشه خانه را خراب می کرد.

https://www.bestreview.ir/guitar-nineteen-in-history

مایک مک کریدی – مروارید جام

برای من، مایک مک کریدی همیشه جیمی هندریکس دهه 1990 خواهد بود. اگر من را باور ندارید، به B-side “Yellow Ledbetter” گوش دهید. هندریکس می توانست آن آهنگ را بنویسد. در واقع، فکر می کردم اولین باری که آن را شنیدم هندریکس بود… تا اینکه ادی ودر شروع به خواندن کرد.

مایک مک‌کریدی ممکن است بهترین نوازنده گیتار در دهه 1990 باشد، اگرچه او تا حدودی مورد توجه قرار نگرفته است. استایل او که از آبی الهام گرفته شده است تنها برای او امضا شده است. گیتاریست های زیادی در این لیست مجبور نبوده اند که کانون توجه را با گیتاریست دیگری به اشتراک بگذارند، اما مک کریدی هیچ امتیازی را برای آن از دست نمی دهد.

مایلز کندی – آلتر بریج، مایلز کندی و توطئه‌گران

آره، مایلز کندی هم گیتار می نوازد. او فقط یک خواننده نیست در واقع، مایلز کندی یک نوازنده گیتار باورنکردنی است، نه فقط یک خواننده رهبر در یک گروه راک.او به نوبه ی خود بهترین گیتاریست جهان است

کندی در درجه اول به عنوان یک خواننده بسیار با استعداد شناخته می شود، اما اولین کار او در موسیقی در واقع به عنوان یک مربی گیتار بود. در واقع، او قبل از اینکه به عنوان یک خواننده با Alter Bridge ظاهر شود، در چندین گروه گیتار لید می نواخت.

The Edge – U2

Edge به سادگی اعتبار کافی را دریافت نمی کند. آیا او یک نوازنده گیتار فنی باورنکردنی است؟ نه. آیا او انفرادی ده دقیقه ای سریع و تاول زده بازی می کند؟ نه. اما او تمام سبک نوازندگی گیتار خود را با ایجاد انقلابی در شیوه استفاده از واحدهای افکت گیتار ایجاد کرده است.

از اولین آلبوم U2 در سال 1980، The Edge جلوه‌های تاخیری را به سطح دیگری رسانده است. استفاده او از تاخیر هشت نت نقطه‌دار بلافاصله قابل تشخیص است. شما می دانید که U2 چه زمانی روی رادیو می آید زیرا می توانید سبک متمایز Edge را بشنوید.

شاهزاده

پرینس صادقانه می تواند با بهترین گیتاریست جهان باشد. آن مرد هر ساز را می نواخت و تقریباً همه آنها را در هر یک از آلبوم های خود می نواخت. اما ساز اصلی پرینس گیتار بود و مطمئناً او اعتبار کافی به عنوان نوازنده گیتار را ندارد.

جانی مار – اسمیت ها، موش ساده، انفرادی

هرگاه به جانی مار فکر می‌کنم، به یاد مصاحبه‌ای با نوئل گالاگر، راک‌باز بریتانیایی، و نقل قول او درباره مار می‌افتم. «می‌توانید دور خانه بنشینید و آهنگ‌های اسمیتز را بنوشید، اما در واقع نمی‌توانید آن‌ها را بنوازید، هیچ‌کس نمی‌تواند.» این تقریباً شهرت مار به عنوان یک گیتاریست را خلاصه می کند.

جانی مار در سن 19 سالگی کار خود را با The Smiths آغاز کرد و نیروی محرکه مسیرهای رانندگی کوتاه و پر سرعت آنها بود. گیتار لایه لایه و دوبله شده Marr

وس بورلند – لیمپ بیزکیت

بله، Limp Bizkit بد است. آنها در کوه راشمور از گروه های وحشتناک تاریخ بشر بودند. سبک کوکی رپ-راک و اشعار آنها در مورد اضطراب بی دلیل نوجوانان به آنها کمک کرده است تا آنها را در رده های بالای موسیقی افتضاح خدا قرار دهند. اما اگر منصف باشیم، بیشتر این به خاطر فرد دورست و شیطنت های اوست. چیزی که بسیاری از مردم ممکن است متوجه نباشند این است که در داخل آهنگ های رپ راک وحشتناک Limp Bizkit پنهان شده است، در واقع یک اثر گیتار عالی وجود دارد.

جان اسکوایر – رزهای سنگی

جان اسکوایر این لیست را می‌سازد و احتمالاً هرگز نام او را نشنیده‌اید، حتی اگر او در یکی از انقلابی‌ترین گروه‌های تاریخ موسیقی، The Stone Roses، گیتار می‌نواخت. گل رزهای سنگی در خط مقدم جنبش “مادچستر” منچستر در دهه 1980 قرار داشتند و اولین آلبوم آنها اغلب به عنوان یکی از بهترین اولین آلبوم های تمام دوران نامگذاری می شود و حتی آن را در لیست 10 آلبوم برتر تمام دوران قرار می دهد و بهترین گیتاریست جهان می داند

ریچی سامبورا – بون جووی، انفرادی

بنابراین ممکن است شما را شوکه کند که بدانید بسیاری از مردم واقعاً متوجه نیستند که Bon Jovi یک گروه است. تعداد زیادی از مردم فکر می کنند که جان بون جووی یک هنرمند انفرادی است و بقیه افراد روی صحنه گروه حامی او هستند. نه، آنها یک گروه واقعی هستند، با اعضای واقعی، که با استعدادترین آنها گیتاریست پیشین، ریچی سامبورا است او بهترین گیتاریست جهان است

سامبورا از اوایل دهه 1980 گیتاریست پشت صدای Bon Jovi بوده است. نوازندگی سامبورا در طول عمر گروه بسته به جهت صوتی آنها تغییر کرد. صدای سامبورا در دهه 1980 از ویژگی‌های سر به فلک کشیده، تک‌نوازی با سرعت بالا، ریف‌های سنگین و استفاده طولانی‌تر از Whammy Bar برخوردار است.