آرون دهمال، رئیس IPL در مورد مدیریت حجم کاری در طول لیگ: “هرکسی که پول به دست آورد مشکوک است”

IPL 2023 از 31 مارس آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ادامه خواهد داشت.© BCCI/IPL

لیگ برتر هند (IPL) 2023 دومین هفته خود را پشت سر می گذارد و ستارگان برتر پیش از این عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشته اند و برخی از بازیکنان ناشناس نیز به شهرت رسیده اند. IPL تا پایان ماه می ادامه خواهد داشت و از 7 ژوئن، تیم کریکت هند در فینال جام جهانی تست به مصاف استرالیا می رود. با توجه به اینکه هند از سال 2013 عناوین ICC را کسب نکرده است و چندین بازیکن اخیراً دچار مصدومیت شده اند، چندین بازیکن سابق از جمله مربی سابق هند راوی شاستری پیشنهاد کرده اند که بازیکنانی که در فینال WTC بازی می کنند باید در طول IPL به اندازه کافی استراحت کنند.

در یک تعامل اخیر، از آرون دهمال، رئیس IPL پرسیده شد: «خودت را به جای دارندگان IPL بگذار. آنها پول دادند و حق دارند بهترین ها را از بازیکنان بگیرند. آیا منصفانه است که از صاحبان IPL بخواهیم حجم کاری بهترین بازیکنان هند را مدیریت کنند؟

دومال پاسخ مفصلی داد. «مشکل در کشور ما این است که به هر کسی که پول می‌دهد، چه یک شرکت یا یک فرد، با سوء ظن نگاه می‌شود. ویرات کهلی سال هاست در IPL بازی می کند، او هرگز مصدوم نشده است. راویندرا جادجا، محمد شامی هرگز مصدوم نشدند. ربطی به IPL داره؟ در عین حال راج انگاد باوا را دارید که مصدوم است. او در IPL بازی کرد. آرون دهمال به ایندین اکسپرس گفت.

فقط به این دلیل که آنها از طریق IPL درآمد کسب می کنند، ما شروع به سرزنش IPL برای همه چیز می کنیم. آسیب‌دیدگی بخش اجتناب‌ناپذیر هر ورزشی است. ستاره های بدمینتون ما مجروح می شوند. آنها در IPL بازی نمی کنند. ستاره های زیادی هستند که از خارج می آیند و در IPL بازی می کنند. آنها هیچ بهانه‌ای نداشتند که IPL مسئول مصدومیت آنها است. بنابراین باید این تفکر را کنار بگذاریم. آنها باید سطح آمادگی جسمانی خود را بهبود بخشند.

حتی در آن زمان، برای یک توپ‌باز با سرعت متوسط، آسیب‌دیدگی قطعاً در مقطعی اتفاق می‌افتد. ما ستاره‌هایی را دیده‌ایم که بسیار منظم شده‌اند، زیرا می‌دانند که باید سخت تلاش کنند و سطح تناسب اندام خود را برای هر فرمتی حفظ کنند. ما باید طول عمر بازیکن کریکت را ببینیم، آنها باید انتخاب کنند. یا چند سال به هر فرمت، هر بازی ادامه دهید، یا چند مسابقه را حذف کنید و حرفه ای طولانی داشته باشید. جیمی اندرسون نمونه ای برای بسیاری از بازیکنان است. در این سن، نحوه توپ زدن او و تعداد ویکت هایی که گرفته است فوق العاده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله