آخرین گاز برایتون برای انتقام شکست خود در جام حذفی، منچستریونایتد را شکست داد

برایتون انتقام شیرینی برای شکست نیمه نهایی جام حذفی مقابل منچستریونایتد در روز پنجشنبه گرفت، زمانی که الکسیس مک آلیستر یک پنالتی دقیقه 99 را به گل تبدیل کرد تا به امیدهای میهمانان در لیگ قهرمانان پایان دهد. برایتون درجه یک بر مالکیت توپ مسلط بود، اما فاقد یک خط جلو بود تا اینکه توپ دستی در زمان توقف لوک شاو به آنها فرصت داد تا هر سه امتیاز را بگیرند. برد 1-0 یک دوبل لیگ را برای مرغ دریایی ها در برابر یونایتد تکمیل کرد، که در اولین بازی فصل خود تیم اریک ده هاگ را شکست دادند اما در نیمه نهایی جام حذفی ماه گذشته در ومبلی متحمل شکست دردناکی در ضربات پنالتی شدند.

یونایتد همچنان در رده چهارم و آخرین مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در لیگ برتر قرار دارد، با چهار امتیاز بیشتر از لیورپول رده پنجمی با یک بازی کمتر، در حالی که برایتون به رده ششم صعود کرده است.

روبرتو دزربی، سرمربی برایتون به اسکای اسپورت گفت: “خدای فوتبال وجود دارد.”

ما مستحق پیروزی در نیمه نهایی بودیم اما در ضربات پنالتی شکست خوردیم، اما امروز در ضربات پنالتی پیروز شدیم. فکر می کنم در هر دو بازی بهتر از یونایتد بازی کردیم.”

تن هاگ از ناکامی تیمش در پایان بازی ابراز تاسف کرد اما گفت که سرنوشت یونایتد هنوز در دستان آنهاست.

هلندی ناامید گفت: ما باید فرصت ها را تمام کنیم، بالینی تر باشیم و اشتباهاتی را که در ثانیه های آخر انجام دادیم مرتکب نشویم.

ما همه چیز را در دست داریم و باید ریکاوری کنیم. از امشب درس می گیریم و باید ادامه دهیم.”

– هدر –

هر دو تیم در دقایق ابتدایی یک رویارویی سرگرم کننده در ورزشگاه آمکس کلین شیت را هدر دادند.

آنتونی وینگر برزیلی یونایتد در دقیقه دوم توسط برونو فرناندز از زمین خارج شد اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دو دقیقه بعد، کائورو میتوما از ژاپن به یک توپ بی دقت از خط دفاعی در انتهای دیگر حمله کرد و قبل از شلیک ضربه ای که دروازه بان دیوید دخیا را به زمین کوبید، وارد محوطه شد.

میتوما با روحیه که آرون وان بیساکا، مدافع راست یونایتد را تحت فشار شدید قرار داد، دوباره در دقیقه 13 وارد محوطه شد اما نتوانست کار را تمام کند.

تیم میزبان که پس از پیروزی 6-0 مقابل وولوز پر از اعتماد به نفس بود، بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشت اما یونایتد در وقت استراحت خطرناک به نظر می رسید.

مارکوس رشفورد چشمگیر از فاصله نزدیک ضربه ای زد که جیسون استیل دروازه بان برایتون به خوبی توانست در تیرک نزدیکش نگه داشته شود.

مک آلیستر، برنده جام جهانی آرژانتین، دخیا را به گل انداخت، در حالی که تلاش آنتونی مارسیال توسط استیل در انتهای دیگر مهار شد.

تیم دی دربی در مراحل ابتدایی نیمه دوم دوباره در صدر قرار داشت، اما میتوما و دنی ولبک به خاطر هدر دادن دروازه ها مقصر بودند.

از آنجایی که آن بازی بدتر شد و باعث رضایت یونایتد شد، که برای یافتن تسلط خود به سختی تلاش کرد، اما برایتون قوی‌تر از دو تیم را به پایان رساند.

در دقیقه 90، دخیا با یک مهار هوشمندانه ضربه مک آلیستر را مهار کرد و گونه های او به نشانه آرامش پف کرد.

اما تیم میزبان آخرین فرصت را پس از جریمه شدن شاو به خاطر فوتبال دستی به دنبال مداخله VAR داشت و مک آلیستر اشتباهی مرتکب نشد و توپ را به بالای دروازه شلیک کرد و جشن وحشیانه ای را در ساحل جنوبی به راه انداخت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله